Tasavvufdaki Enel Hak Tezahürü Nedir ve Vahdeti Vücut Nedir? (Kar©glanin 10.08.2015 Vaazi)

Tasavvufdaki Enel Hak Tezahürü Nedir ve Vahdeti Vücut Nedir?



(Kar©glanin 10.08.2015 Vaazi)

.. Zilkade 2015 Pazartesi


أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَكِنَّ اللّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا
رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللّهَ رَمَى وَلِيُبْلِيَ
الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلاء حَسَناً إِنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ

Sadakallahul Aziym Enfal Suresi 17

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Fe lem taktulûhum ve lâkinnallâhe katelehum, ve mâ rameyte iz
rameyte ve lâkinnallâhe ramâ, ve li yubliyel mu’minîne minhu belâen
hasenâ(hasenen), innallâhe semîun alîm(alîmun).

Sadakallahul Aziym Enfal Suresi 17

Meali:

(Savaşta) onları siz öldürmediniz, fakat Allah onları öldürdü.
Attığın zaman da sen atmadın, fakat Allah attı. Mü’minleri, tarafından
güzel bir imtihanla denemek için Allah öyle yaptı. Şüphesiz Allah
hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.

Sadakallahul Aziym Enfal Suresi 17
Allahüme Salli ala Seyyidina Mehdi
ve Sallu ala Seyyidina isa ve Seyyidatina Kutsal Bakire Meryem
Allahüme Salli ala Seyyidina Muhammed Mustafa
ve selamun ala cemiil enbiyai velmürselun
veselamun ala cemiil melaiketül mukarrebun.

Yolculugumuza başliyoruz :



Enel Hak (انل حق ) Tezahürü ve Vahdeti Vücut Nedir?

Vahdeti Vücut: Allah insani Kamili
kendi suretinden halk etmiş ve nitekim Rahman tezahürü göstermesi yani
O nun rahman olarak görünmesi, bizlerden birsinin bir baba oldugunda
olmakda, yine Rahim tezahürü göstermesi, yine bir anne oldugunda, Yine
Rezzak ismi tezahür ettiginde bir lokantaci, yahut davet veren bir ev
sahibi, yahut iftar yemegi veren veya kurban adak eden birisi, bir
fakiri giydiren, yine fakir olmasa bile evladina karisina kocasina
elbise gömlek pantalon veya yiyecek alan birisi gibi yine

settar ismi tazahür edince bir terzi yani idris olup tazahür gösterir,
yani Allah terzi olarak görünür, yine Hakim ismi tecelli edince avukat
hakim ve adliyedekiler olarak görünür, … daha bircok örnekleri
siralayabiliriz.

Enel Hak: Yani Allah insani kamili, kendi
suretinde halkedince, meleklerde kiskanmişlar, ve sen yeni sevgilimi
halketin bizi koyupda dediler. öyle olunca hep diyoruz insan bedeni,
kainati alemin haritasi gibi, nitekim harita en fazla mesela iki metre
olabilir amma, o iki metrenin icine bütün dünya sigdirilir degilmi, ve
Allah, topraga atilan tohum veya mesela bir elma cekirdeginin
filizlendirip acip, onu elma dali yapiyor. sonra elma dali meyva
verince, dali dürüp tekrar cekirdek yapiyor. ve insanida yine acinca
kainat gibi ve harita şeklinde, kainatin kullanma joysticki gibi,
amma onuda dürünce yedikerinden öyle bir tohum ve cekirdek yapiyor ki,
ona meni deniyor ve Allah o menideki kücücük sperma füzesinin icine
insani dürmüş bükmüş koymuş, insanla birlikte insan kainati alemin
haritasi ise, kainati dürüp bükmüş koymuş. ve Allah insani kendi
suretinde halkettigi icin, sifatlarinin cogunu insan üzerinden tezahür
ettiriyor dedik, ve böyle olunca icde diş dişda ic var, ve tevhid
demek işde vahdet demekdir ve vahdet demek “la mevcuda illa hu”
demekdir. nitekim tevhidin esas terimi olan “La ilahe illallah” Nedir? “La ilahe illallahin” Anlamı
görünürde her ne varsa, ve görünmeyen her ne varsa, onlardan
hicbirinde , Allahdan başka bir ilah ve Allahlik taslayabilcek güc
yokdur ki, o senin gördüklerinde görmediklerinde,Allahin
tezahürleridir, yani illallah kismi, yani onlarin hepsi yalnizca
Allahdir, O ndan gayri bir nesne, bir varlik yokdur, ancak O vardir
demekdir. ve böyle olunca kainatta Allahi görmege , Allahda da kainati
ve insani görmege, ve bende de O var deyince: Hadis-i Kudsi’de Allah Teâlâ
“Kulumu sevince gören gözü, duyan kulağı, tutan eli olurum. Artık o
benimle duyar, benimle görür, benimle tutar, benimle yürür.”
buyurmaktadır. yani ben O , O ben yani Enel HAK tezahürüde budur .

Kainatda ne cemalullahsiz nede besmelesiz bir amel ve iş
olmazken, nedir yine her işin başinda besmele cekmek peki denirse yani
:

“la mevcuda illa hu” denince ondan gayri bir varlik yok ise, onun ismi
olmayan isimde yokdur, o yüzden ahmet gelirmisin derken, biz demeyizki
“bismillah ahmet gelirmisin” sadece “ahmet gelirmisin” deriz bu
yeterli, amma bir fiilin amelin başinda besmele cekeriz ki, bunu yapan
ben degil, benim üzerimde tasaruf eden Allahdir demek icindir.
Nitekim Kuran-i Kerimde Hz. Davud un Calutu öldürmek icin attigi
taşdan dolayi, Rabbimiz buyuruyor :

baştaki ayeti kerimede onu (o taşi) sen atmadin Allah atdi.

Yani Allah, Davud aleyhisselam o taşi atarken, O nda, o taşi
atan eli kolu olmuş, ve atan Davud degil Allahmiş, hal böyle olunca
enel hak ve vahdeti vücut meselesi

hani matrixdeki Kaşık bükme meselesi gibi, Eğilen Sensin, Kaşık eğilmez
derecesine cikinca, hani matrixdeki Kaşık bükme gösteerisi, bir
bi-metal kandirmacasi olsada, ordaki felsefe önemli olan, nasil
yaptiklari degil, yani vücudun vahdeti vücut olunca, sen kainat oldugunu
anlayinca, ve idrak edince, ve joy stick gibi kainati burdan kumanda
edebildigini görünce, sen egilince kainatin egildigini görünce, iman
etmiyen Yunus peygamberin ümmeti degil, Yunusun bedenindeki hücreleri
iman etmemiş, sonra o tövbe edince, kendisi iman edince, onun
hücreleri iman etmiş, yani vahdet azizim vahdet meselesi, burda

suc ninovalilarda degil, egilen sensin gibi tövbe edip iman etcek olan Hz. Yunus, ninova degil.

Yunus egilince, ninova otamatikmen egilcekdir zaten.

—oOo—

Hz. Peygamber ( s.a.s ), Hz. Ali efendimize şöyle buyurmuşlar:

-Ya Ali!! Her ne zaman bir darlığa ve sıkıntıya düşersen, bir bela ve müsibete değersen şöyle dua et.

Bismillahirrahmanirrahim

“vela havle vela kuvvete illa billahil’aliyyil’aziym.”

– Ya Ali! Böyle dua edersen ve sıkıntılı anlarında bu duayı
okumaya devam edersen, cenabı Allah, bu duanın hürmetine düşmüş oldugun
bela ve musibetlerin, bunalım ve streslerin her türlüsünü senin
üzerinden def eder, bunlardan seni kurtarır. Buyurmuştur.

Tefsiren Manası = Ne Vasr ise Hepsi onun Tezahürü ikse o zaman Nefiy ve ispat olarak “La ilahe illallah”
yani başka hicbirşey yokdur yalnizca O vardir yani yalnizca O varsa,
her yerde, her işde, her amelde, her fiilde, her sözde, O vardir,
hayrinda şerrinde oldurani yaratani O dur. o zaman

“vela havle vela kuvvete illa billahil’aliyyil’aziym.”

demek işde her güc O ndadir ve her fiilin müsebbibi ve faili O dur yokdur O ndan gayri güc ve kuvvet,

O dilemese yaprak kaynaşmazmiş

o murad edince diler ve

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ

فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

Sadakallahul Aziym Yasin Suresi 82 – 83

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

İnnemâ emruhû izâ erâde şey’en en yekûle lehu kun fe
yekûn(yekûnu). Fe subhânellezî bi yedihî melekûtu kulli şey’in ve ileyhi
turceûn(turceûne).

Sadakallahul Aziym Yasin Suresi 82 – 83

Tefsiren Meali:

Bir şeyi dilediği zaman, O’nun emri o şeye ancak “Ol!” demektir. O da hemen olmaya başlar.

O ,O diye tesbih eden bütün melektut yani bütün “Hu” “O” diyen
atomlar ve elektronlar,.. O nun hükmüne boyun egerlerde, O nun olmasini
murad ettigini, yerine getirmek icin gayret ederler , muhakkak ki
sizinde dönüşünüz onlaradir, yani birgün elementlerinize atomlariniza
geri döndürülceksiniz.

Sadakallahul Aziym Yasin Suresi 82 – 83

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ

Sadakallahul Aziym ihlas Suresi 1 – 2 – 3 – 4

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Kul huvallâhu ehad(ehadun).Allâhus samed(samedu). Lem yelid ve lem yûled. Ve lem yekun lehu kufuven ehad(ehadun).

Tefsiren Meali:

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Deki O Allah Birdir Yekdir bizler hepimiz onun parcaciklariyiz hani demişdi ya “O na ruhumdan üfledim”
yani yani bizler parcacigiz o ise bütün olan, o bütün görünen
görünmeyen onun tezahürleri, o hepsi ehad, yek ve tek olan Allah dir.
amma sen onun parcacigi, ruh üfledigi Ahmeti görürsün sanirsin Ahmet yek
başina bir insan, halbuki o O ndandir, onun parcasidir. O bütün olmadan
Ahmet bir güc ifede etmez, amma onun parcasi olarak bir güc ve kuvvet
sahibidir, yek ve ehad tek olan bütün olan O dur. Onun Ahmete Mehmete
ihtiyaci yokdur, cünkü Ahmetin yemek icin bugday ekicek cifticiye,
güneşe, suya,degmene firina ihtiyaci varken, onlarin hepsi onun
parcalari olunca, Allahüssamed: kendinden gayri kimseye muhatac
degildir. bugdayi ekende O cünkü, bicende O, firinda pişirende O, yine
yiyende o, hal böyle olunca onun kendinden gayri kime ihtiyaci vardir,
yani o sameddir, herkes O na muhtacken O kimseye muhtac degildir, O ne
dogurandir ne dogandir, yani hem Rahman, hem Rahimdir amma, O esas
olarak ikisinin birleştigi Allahdir. Rahmanda O dur Rahimde O dur. öyle
olunca Ademi ve Havvayi yaratan O dur, amma havva adem mahluk, yani
yaratilmiş olanlar , oysaki O ne anadan dogdu, ne babadan meydana geldi,
O nun babasi anasi olsa, ikinci bir kainat olmasi lazim, onunda anasi
babasi, onunda dedesi olmasi lazim, oyaski O eşi ve dengi olmayan, tek
ve bölünmemiş bütün ve ilk olan Ehad olan Allahdir. O ki “Hüvallâhu Ehad” dir.

daha önceki vazlarimizda yazdigimiz bir ayet yine bu konuya aciklam getirirki

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ

الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ

ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ

Sadakallahul Aziym Rum Suresi 30

OKUNUŞU:

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Fe ekim vecheke lid dîni hanîfen, fıtratallâhilletî fataran

nâse aleyhâ, lâ tebdîle li halkıllâh, zâliked dînul kayyimu ve lâkinne

ekseran nâsi lâ ya’lemûn.

Sadakallahul Aziym Rum Suresi 30

MEALi:

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

Allah bu dini, dinin sahibinin Sureti üzre ayaga kaldircakdir,

Allahin Fitrati, veya Bu vechi ve sureti, insanlarin fitratina,

yaratiliş ve dogma fitratina koymuş, yan insan suretinde yaratir, islam

dininin sahibi muhammed suretinde yaratir, Allahin koydugu bu suret ve

fitrati, sakın ha iptal edip bozmayiniz, Bu din cünkü fitrat ile yani

yaratiliş hikmeti üzre (mehdi zamaninda ayaga kaldirilip zafer

bulcakdir) kiyam ve kiyamet ettirilcekdir, fakat insanlarin cogu bunu

bilemezler.

Sadakallahul Aziym Rum Suresi 30

—oOo—

Kuranda Nesih ve Mensuh Varmidir ? Yani birbirini iptal eden Ayetler varmidir?

Mesela çocukken tom jeriyi çok sevip seyrederdik, 20 yaşimiza geldik artik seyretmez olduk diyelim, ve sonra evlendik

çocgumuz oldu, biz hepsini ezebere biliyoruz o çizgi filmleri,
amma çocugumuzla oturup bir daha seyretmeye başlariz degilmi yani?

önce hiçseyretmedik çok cazip geliyordu, ilgi ve alaka ile
seyrediyorduk, sonra hepsini izledik ögrendik, sonra ise ikinci üçüncü
defa seyretmek sıkıcı gelmeye başladi , daa sonra ise çocuklarimiz
torunlarimiz oldu, çocugumuzla torunumuzla tekrar seyretmeye başladik.

şimdi bizim icin o film sıkıcı olsada, yeni çocukluk yaşina
ermiş için yenidir, yani ilk defa seyrediyordur. o zaman nasih mensuh bu
gibi başta

sana o ayet ilk defa seyreder gibi olcak, sonra ondan geçeceksin
onu neshden ayet sende hüküm bulcak , sonra torununla tekrar başa
döneceksin bu kadar basit.

nasih mensuh vardir amma, bu baabda yani.

—oOo—

RABITA NEDiR? MANEViYATTA ŞEYHE ÇIPLAK OLARAK SARILMAK MI DEMEK ?

Rabita yani irtibat kurmak ir tibat yani muhabere veya
haberleşmede kullanilan yöntem ve mesala USB cihazini bilgisayara
takinca bilgisayar önce USB cihazi ile irtibata gecip icindekileri
acanmi bakcanmi bilgiasayara kaydxednmi diye sorar yani hablerleşir yine
telfonun eger bilgisayara blutoot ile ve lan wireles ile baglanica
irtibnata gecer irtibat yani rabita hberleşme bagi kurmak demekken hangi
ahmak şeyh ve ya sofisi uydurmuşda Rabita demek maneviyatta şeyha
ciplak sarilmak olsun idiyiot sapik beyinliler.

Askeriyede telsizciler grubana, muhabere ve irtibat gurubu
denmezmi, haala rabita rabita nedir anlamadinizmi yani, ne ile irtibat
kuruyor? telsizle, işde Rabita demekde

aynen bir telsiz gibi manevi araclarlada iki insan arasinda
irtibat kurulabilir, haberleşilebilir, rabita o. Rabita o sapiklarin
dedikleri icin yapilamaz, Şeyhe sarilmak icin yapilmaz, Şeyhden haber
alip soru sormak, o günkü halini İstişare etmen icindir.

bilgi alişverişi icindir. o hükmün islamdaki ve tarikattaki yeri
nedir, bilmen icin, ve senin bu drum karşisinda nasil hareket etmen
hakkinda tecrübeli ve bilgili olan şeyhinden tavsiye alman icindir.

Ben mesala avrupadayim, bugün telsiz telfonlara var interfnet
var skype var bunlarla haberleşebiliyorum amm dah dün askere gidenlerele
bile sadece mektup yöntemi ile habeleşilebiliyordu degilmi, o gün o ilk
defa rabitayi kulllanan islam alimlerinin zmanina bu sitmelr yokdu
amma, o günBu Rabita yani telepati ile haberleşiyolardi yani manevi
cihazlari kullanara haberleşmenin yollario onlra äögretilmişdi hak
tarafdindan bu gün buna ihyitac yok denilebilir şeyhin profesörün ile
bir baglkantin tanimişligin varsa ac telefon görüş sor yahut ac skypi
canli görüş yikne binlere telvizyon viodeo ve intenet knalinin yer
aldigi inetenit kullanarkada hayli bir bilgiye ulaşabilirsin google amca
azbjucuk sapik şeyhden daha molla bir şeyh gibidir bilgi küpü amm
zehirli bilgileri vicdaninla ayiklaman lazim. Rabita işde bilgi almak
icin irtibata gecmek demekdir.

—oOo—

Mikropun tabiatinda öldürmek ve mesla vücutlari harap etmek
yatarken, temiz cibillyatli hayvanlarin ve müminlerin tabiatinda yapici
olup yaşatmak yatmali.

mikroplar bir tür şeytan ve askeriyse, onlar yikacaz diye çaba sarfederken, bizde tamir edip yapacağiz değilmi kardeşim.

Hizir ahlaki yikilmisş duvari yeniden yapmak: neden amma,
sahibi ona(duvarin alitindaki hazinesine) sahip cikcak güce erişinceya
kadar saglam kalsin diye degilmi .

birileri suriyeyi yakdi yikdi, Türkiyeyide yakacaz yikacaz diye
ugraşiyorlar, hani hizir askeri mehdi askerleri neredesiniz, sizde
yapsanizya, bu mikroplarla savaşsaniza, onlara müsmaha bile göstermeyin.
Tayyip gavuru gibi hem suriyei hem Türkiyeyi bir yandan da siz yikmaya
calişmayin.

suriye yikildida ne oldu, olna vatandaşlarina oldu, şimdi
pislik icinde cadira kacip gelenler cokmu raht yani, insan bindigi dali
kesermi hic, kendi yaşadigi vatanina hainlik edermi.

Rabbim uyuyan insanliga idrak versin, ve biz dedik daha önceki
vaazlarda infitar suresindeki ayette gecen “yildizlar dökülünce” den
sonraki ayet “denizler kaynayinca” ve sicaklar bizi bekliyor demişdik. o
kadar sicaklar basdiki 60° lere vardi, yani Allah muhfaza kavruluroruz,
işde bir kiyamet alameti daha yaşanir oldu demekdir, bu sene 60°
gelecek senede belki 70° olursa yani birkac sene sonra denizler
kaynamaya başlar, ve artik siz düşünün sonumuz ne olur. ve tekasür
suresine geliriz, önce ilmen bilecekler, sonra aynel yakin gözleri ile
görecekler, sonra da ateşin icine girivercekler, ve hakkal yakin azabi
tadacaklar. yani güneşin icine girecegimizden söz ediyor bu sure. vaay
vay iyi günler degil bu ahirazman, zor günlere dogru gidiyoruz herhalde,
o kadar bolluk bereketin bir ödemesi ve ceremsi var degilmi, insanlar
bu rahatlik icinde azinca, olanlar olcakdir.

Rabbim inanan mümin ve salih kullarinin yardimcisi olsun,

Amiyn.

Elfatiha maassalavat.

—oOo—


أَأَللَّهُمَّ أَرِنَا الْحَقَّ حَقاً وَ ارْزُقْنَا اتِّبَاعَهْ وَ أَرِنَا الْبَاطِلَ بَاطِلاً وَ ارْزُقْنَا اجْتِنَابَهْ


”Allahım! Bizlere, hakkı Hak gösterip ona tabi olmayı, bâtılı da Bâtıl gösterip ondan yüz çevirmeyi nasib eyle..! ‘

وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ

Ve âhıru da’vâhum enil hamdulillâhi rabbil âlemîne,
Amiyn.
Elfatiha maassalavat.

سُبْحاَنَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ، أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ

Sübhâneke Allahümme ve bihamdik, eşhedü en lâ ilâhe illâ ent, estağfirullahe ve

etûbu ileyk.

–OoO–

Kar©glan

Başağaçlı Raşit Tunca

Schrems, 10 Ağustos 2015 Pazartesi

Original Kar©glan

Author: Raşit Tunca