SAHiBi NEFSi HAYVANi VE RUH – BABASI

SAHiBi NEFSi HAYVANi VE RUH – BABASI

(Kar©glanin 27.01.2015 Vaazi)

27 Ocak 2015 Salı

بسماللهالرحمنالرحيم

إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ

يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ

وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا

————-ooo———-

بَلْ ظَنَنتُمْ أَن لَّن يَنقَلِبَ الرَّسُولُ وَالْمُؤْمِنُونَ إِلَى أَهْلِيهِمْ

أَبَدًا وَزُيِّنَ ذَلِكَ فِي قُلُوبِكُمْ وَظَنَنتُمْ

ظَنَّ السَّوْءِ وَكُنتُمْ قَوْمًا بُورًا

—————ooo———-

وَمَن لَّمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ

Sadakallahul Aziym

Fetih Suresi 10

Fetih Suresi 12

Nur Suresi 40. ayetten pasaj

OKUNUŞU:

Euzubillahimineşşeytanirracim

Bismillahirrahmenirrahim

İnnellezîne yubâyiûneke innemâ yubâyiûnallâh,

yedullâhi fevka eydîhim, fe men nekese fe innemâ yenkusu alâ nefsihî,

ve men evfâ bi mâ âhede aleyhullâhe fe se yu’tîhi ecren azîmâ.

Fetih Suresi 10

Bel zanentum en len yenkaliber resûlu vel mû’minûne ilâ ehlîhim ebeden

ve zuyyine zâlike fî kulûbikum ve zanentum zannes sev’i

ve kuntum kavmen bûrâ

Fetih Suresi 12

ve men lem yec’alillâhu lehu nûren fe mâ lehu min nûr.

Nur Suresi 40. ayetten pasaj

Sadakallahul Aziym

MEALI ve KISA TEFSiRi:

Muhakkaki onlar sizi satin almişlardirki, o sizin sahibiniz olan saticiniz olan Allah dan.

işde seni satin alanlarin elinin üstünde Allah vardir.(yani
Rabbin seni onun eli ile yedirir icirir giydirir gezidirir,…) kimlerin
aklı kıt olup bu hikmeti anlamadıysa işde onlar nefsine yani
cibilliyatina kör aklı ile yani kıt aklı ile bakanlardir. Her kim satin
aldigi nefse yani birisinin cibilliyati olan nefsine yani (hayvani
haline) iyi davranip galu belada verdigi ahdini (sözünü) tutarsa ve vefa
gösterirse (karşilikli, yani biriside senin hayvani nefsine sahiptir,
oda seninkine vefa gösterir inşallah) , Allahda onu büyük mükafatlarla
mükafatlandircakdir.

Fetih Suresi 10

Onlar Yani Kafirler Zannetilerki: kendilerinin yapacagi bir
nane ile, yani bir keşif, bir alet, bir icat ile onlari engelleyip,
artik onlar, Hic bir zaman ebedi olarak, Allah Rasülü ve müminler,
seyri sülük edemeycekler, yani

ehli olduklari kimselere geri dönemeyecekler, yine yani
cennetlerine kavuşamayacaklar, zannettiler. Ve bu zanniniz sizin
kalplerinizi süsledi ve icinize bir neşe geldi, bu kötü zanniniz ile
sevindiniz, bu kötülügünüz sizi sevindirdi. yani ola ola nefsiniz emmare
bissüi oldu, yani kötülükden zevk alan nefis sifatina düştünüz, böyle
olanlardan biride, deve ashabiydiki, onlar salih aleyhiiselamin ashabi,
üc ciglik koptu onlar üstüne ve bir sabah kendilerini kalkinca
kipkirmizi buldular sonra ertesi sabahda simsiyah buldular ve ücüncü
günün ciglilgi ile hepsi yere yigilmiş vaziyette helak edildiler.

ve bu ayet gösteriyorki, bu kafirler frekans, ses frekansi
cinsinden birşey ile, müminlerin önünü kesmeya calişacaklar, oysaki
Allahin sayhasi salihi inkar edip deveyi kesenlerin ugradigi sayha, yani
ses frekansi, DB cinsinden bir ses, yani desibel cinsinden bir ses ile,

Allahu Teala vetekaddes hazretlerinin, onlari helak etmeye kadir oldugunu unutuverdiler.

Fetih Suresi 12

Allah her kim icin bir Güneş bir peygamber veyahut ta, onu
dogrulayici bir nebi, nur ve yol gösterici aydinlik vermediyse, onun
icin bir yol gösterici yokdur, ve onlar yolunu bulamaz.

ici karanlik dolu olanlarin, zulumet dolu, kötülük dolu
olanlarin, yol göstericisi yokdur, yani karanlik gecedeki gibi, onlarin
semasinda yildiz olmaz, karanlik gece gibidir onlar.

Nur Suresi 40. ayetten pasaj

Allaümme salli al Muhammedin ve ala eeli Muhammed.

Allahümmerzukni sahiben müvafikan.

Yolculugumuza başliyoruz,

Peygamberimiz Kizi Fatimaya buyurduki:

“Ey Resulullah’ın kızı Fatıma! Sen de kendini Allah’tan satın almaya çalış; zira senin için de bir şey yapamam.”

(Buharî, Vesâyâ 11; Tefsir (26) 2; Müslim, İman 348-352.)

Yani yukardaki ayetle bu hadisi birleştirirsek,her insanin bir
cibilliyati vardir. Cibilliyati demek, hayvani nefsi demekdir. yani o
insanin hayvan olarak hayat bulan hali, ve o bir hayvandir.Anne
babasinin onu kazandiklari, en son durum hasbi ile, o hayvanin iyi
halleri ve kötü halleri, o insanin ahlakini temsil eder. ve besondere
özellikleri, yani kimsede olmayan özellikleri ise, yine o hayvani sifati
olan hayvandan, aldigi özellikleridir.

ve ehil hayvanlarin bir sahibi vardir, ve onlar kurban edilen
cinsler, veya yenen cins olarak ikiye ayrilir, birde vahşi olanlar,
yenmeyenler, haram olanlar, ve zararli olanlar vardir, birde özünde iyi
olupda görünüşü cirkin olanlar vardir, ve ayrica görünüşü maskeli, yani
sanki güzel gibi görünüpte, kötü ve zararli olanlar.

işde Mü min olanlarin genellikle, yüksek ahlakli olanlari, peygamberin

“İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır. ”

sözü mucibince işde mümin olanlarin, ehil hayvanlar gibi bir
hayvani nefisleri vardir ki onlar: inek, dana, koyun, keci, at, eşşek
,kedi, köpek , muhabbet kuşu, papagan, fare gibi insanlarla devamli ilgi
ve alaka halindeki hayvanlardir.

ve kafirlerin, kafirligini göstercek kadar, zararinin ne
oldugunu bildircek kadar, belli bir kötü ve zarari olan, hayvan halinde
sifatlari ve cibilliyatlari, nefsi hayvanileri vardir. yine
münafiklarinda, iki yüzlü hayvanlar halinde sifatlari ve ahlaklari
vardir, ve bunlara o insanin , “Nefsi Hayvanisi ” denilir.

Rabbim, Mehdi ve Cemeatine, ve sevenlerine, ve onlardan dogacak
cocuklarina, güzel bir nefsi hayvani nefis nasip etsin ki, ve o ehil ve
güzel hayvani nefsi olmasi yetmeyip, birde o hayvani nefsine müvafik
birini, yani vefa gösteren birini, yani empati yapabilen birini, yerine
kendini koyabilen birini, sahip olrak nasip etsinki, eger O nun Nefsi
Hayvanisi, bir eşşek ise şayet, onun sirtina binip imbal dürten bir
sahip ile, ona merhametli davranan, sirtina fazla yük yüklemeyen, ve
onun sirtinin bir yerinin yükden incinmesine müsade etmeyen, ve o nuda
Allah in yarattigi bir canlisi diye merhamet kanatlarini, onun üstüne
indiren, bir sahip ne kadar farkli kutuplardadir yani.

işde yukardaki ayette gecen

İnnellezîne yubâyiûneke innemâ yubâyiûnallâh,

Saticiniz olan Allahdan, kendinizi satin alin, bu ayette
üzerine basa basa bildirilmekdedir. ve demek olruki kendi nefsinizin
kendiniz sahibi olmaya calişin ki! nerde bir başkasinin size Allah lik
etmeye, sahiplik etmeye calişmasi, nerde sizin kendi nefsinize acimaniz,
onu korumaniz yani.

her ne kadar bir başka kimse merhametli olsada, kendi nefisi
oldugunu bilmeyen birisi, bir zaman gelir, o hayvani nefse zulum
edebilir işde . ve kendinizi satin alin demek de budur yani. Kendi
nefsinize kendiniz sahip cikin, onu egitin ögretin, iyiyi kötüyü ayirt
etmesini bildirin, ve bakinki nasil farkli bir özelliginiz var, ondan
bakarak arayip bulun, ve o özelliginizi, kendinize hüner ve meslek
edinin demek, bu ayetin tefsiri manasindadir yani.

ve şeytan aleyhillane bir almana gelince, Almanca fistekler onu
kandirmaya calişir, ve yine ingilize gelince ingilizce fistekler, ve
yine rusa gelince rusca, araba gelince arapca fistekler. o zaman yine
melekler, iyiligi o insana fisteklemek icinde, bir melek icinde dil
sorun olmaz. onlar ruh dili ile konuşurlar, ve senin ruhuna seslenirler.
Senin ruhun, onun ruhu, bunun ruhu, ayni dili kullanir, yani ulusal
dildir ruh dili. incelik, nezaket, insanlik,merhamet, şefkat, vefa yani
ruh dilidir bunlar. Ruh dili ile, iyiligi gören Almanda, bu bir iyilik
der, Fransizda, ingilizde. Yine kötü şeytanlarin yaptirdigi bir
kötülükde, dünyanin dört bir yanindaki, her türlü insan tarafindan kötü
olarak bilinir, yani yine şeytan dilide ulasal dildir o zaman.

ve nefislerin dilide ulusaldir, yani hayvanlar birbirlerinin
dilini anlarlar. karinca, aslan ne diyor duyar bilir, yine aslan bir
kartal ne diyor dinler ve bilir, hal böyle olunca ham ve toy kalip,
onlarida onlarida anlamayan, dil bilmez bir insanoglu cahili vardir.

Ve nefislerinizi satin alinki, nefislerinize şeytanlarin
seslenip, onlari yönetmesine müsade etmeyin, ve onlarin dilini ögrenip,
onlarin dili ile onlari, iyilige güzellige, hayra dogru yöneltin.

Nefis terbiyesi işde, mürşidler tarafindan, işde nefis dili
bilmek ile olup, senin nefsini bilen şeyh, sana senin nefsinin dilinden
sana seslenir, ve o ses senin kullagina, iyi ses olarak gelir, cünkü
senin sifatin ve cibilliyatin, o sese aşinadir. Ve nefsine söz geciren,
ve şeytanada uymayan kimse, evliyadir evliya.

Diyorlarki “Muhammed olmasaydi biz olmazdik” halbuki
Muhammedden önce ismail vardi ibrahim vardi, adem vardi, hatta adem yok
iken cinler melekler ve Azazil vardi, şeytan bile o zaman şeytan
degildi, insan yaratildida, azazil şeytan oldu, yani rütbe kazandi.

“levlake levlak lemma halaktul eflak”

“HABİBİM Sen olmasaydin varligi yaratmazdim”

ve bu o ” sen olmaysadin felekleri yaratmazdim” hikayesi bu
olaylara uyuşmuyor cünkü Ademden, önceleri oldugu bakara suresinden
bildiriliyor.

evet karanliklar var kainatta birde yildizlar var, aydinlik ve
işik sacan kandiller, yani peygamberler, ve ilk peygamber adem fakat,
kainatin ilk yildizi Muhammed yildizidir. fakat sen olmasaydin biz
olmazdik hikayesi uydurmadir cünkü, tevhid kelimesinde

“La ilahe illallah, Muhammedün Rasulallah” nefiy, ispattan
öncedir, yani önce yokluk, sonra varlik geliyor, önce karanlik sonra
icine kandiller asiliyor, yani muhammedden önce, şeytan olmamiş Azazil
ve melekler, ve cennet dahi vardi, ve yaratilmiş vaziyetteydi. yine
Cebrail vardi, Mikail vardi, israfil vardi, ve Azrail dahi, ondan önce
Azrail, yani can alici melek degildi, ve insan halkolduda, rütbe
kazanip, ölüm melegi olma makamina yükseldi.

ve şeytan dahi, şeytan degildi ve Hz Ademden sonra şeytanlik makami verildi.

ve işde insan ilk yaratilirken, önce berzahdan bir yel gibi ruh
olarak iner, ve sonra o ruh ya iyiler tarafindan yada kötüler
tarafindan bir kaliba girer, yani giyilir. ve yine sonra topraga iner ve
ya hayirli ve tatli bi nebat olarak halk olur, yahutda zararli ve
zehirli olur, yahut işe yaramaz denen bir halde olur, sonra onu yiyen
hayvanlar ve insanlara tarafindan insana ve hayvanlara gecer ve sonunda o
insanda terakki edip ahlak ve sifat yani cibilliyat halini alir. bu
seferde insanda veya hayvanda insan tohumu veya hayvan tohumu meni olur,
ve o insan ve hayvan tohumuda terakki edip yeniden dogabilirse, artik o
can ve hayat kazanmiş, yani kainati alemin haritasi olur, yani kainatin
kumanda merkezi olur.

فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا وَكَفَّلَهَا زَكَرِيَّا

Okunuşu:

Estezubillah

Fe tekabbeleha rabbuha bi kabulin hasenin ve enbeteha nebaten hasenen, ve keffeleha zekeriyyâ .

Sadakallahul Aziym Alimran Suresi 37 den pasaj

Hz .Meryemin Annesi Hanne annemiz

Meryem annemizin dogdugunda, onu rabbimize adamasi

ve ona duasi olan bu ayette buyrulan:

” Benden bu hediyeyi kabul buyur, ve onun yiyecegini
giyecegini, en güzel bir nebat yani bitki olarak bitir. ve onun
bakimini zekeriyaya verdim” buyuruyor Hanne annemiz.

ve burdaki en güzel bitkiler olarak bitir hali, yani yiyecegi
ve onun bedeninde hücre olcak yiyecekleri, giyecegi giyecekleri, hasen
bitkilerden yani güzel bitkilerden olsun, güzel taamlardan olsun
demekdir, yani igrenilmeyen yenebilen helal yiyecekler, ve “ve keffeleha
Zekeriyya” demesi onun külfetini zekeriyaya verdim demesi, hayvani
halinin bakiminida insani halinin bakiminida zekeriyaya vermiş yani.
onun terbiyesini, rabligini ve “nefsi hayvanisinin” sahipligini
zekeriyaya vermiş hanne annemiz demekdir bu.

Rabbim Mehdi ve Cemeatinin ve sevenlerinin yiyecekleri
taamlarida, giyeceklerinide, en güzel bir yiyecek, ve bitki olarak
bitirsin, Rabbim Teala ve Tekaddes Hazretleri.

فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ

“Fe izâ sevveytuhu ve nefahtu fîhi min rûhî fe kaû lehu sâcidîn”

Sadakallahul Aziym Sad Suresi 72

Meali:

Ve o nun (O çocugun) seviyesini ,sifatini ve yine yani makamini ne oldgunu tespit edip icine ruhunu koydugum zaman,

onun yiyecgi giyecegi ve hizmetinde olcak olanlar, hemen onun emrine hizmetine girip boyun egin, ve ona hizmet ediniz artik.

Sadakallahul Aziym Sad Suresi 72

Arapçada “Ruh” kelimesi, “Rîh: bir şeye girmek” kelimesinden türemiştir.

Bazı hadisler ilk kırkta çocuğun can bulacağı geçebilmektedir.
Ki bazı alimler bu nedenle anne karnındaki bebeğe ruhun kırk günlük
iken verildiğini söylemişlerdir. Fakat o hadis i şeriflerde zikredilen
can bedenin can bulmasıdır. Yani ruhun bedenle buluşması değildir. Ki
ruh bulmamış fakat kalbi atmaya başlayan bir beden candır ve can
olarak kabul edilir. Örneğin ölen bir kimseni belli bir müddet daha
hücrelerinin canlı kalması da bu konuya bir örnektir. Zira bedeni
çalıştıran ruh olsa idi bir insan ölür ölmez hücreler dahi o an ölürdü
ve bedenin fonksiyonları belli bir müddet deha sürmezdi.

Zira bebeğin ruhsuz bedeninin ölen bir kimsenin bedeninde farkı vardır.
Anne karnında ki bebek kendi ruhuna kavuşana denk adeta annenin
ruhundan beslenir. Bu nedenle de bebeğin ruhsuz bedeni ölen bir
kimsenin bedeninden farklıdır. Özetle anlıyoruz ki bir bebek 120
günlük olunca ruhuna kavuşmakta ve çalışan bedensel fonksiyonlarına
ruhsal fonksiyonları da eklenmekte ve tam manası ile bir insan
olmaktadır.

Hadis-i şeriflerde Peygamberimiz (asv), çocuğun anne karnında
oluşumunu anlatırken farklı ifadeler kullanmıştır. Bazı hadisler
çocuğun yüz yirmi günlük iken canlandığı imajını verirken, bazı
hadisler de kırk günlükken canlandığı açıklamasını yapıyor.

Hadisi yüz yirmi gün olarak yorumlayan alimlerimiz, ilk dört ay dolmadan
kürtaj yapmanın haram olmadığını, ancak dört ay dolduktan sonra
kürtajın haram olduğunu söylemişlerdir.

Ancak çocuğun kırk günde canlandığını ifade eden hadisleri esas alanlar
ise, kırk gün geçtikten sonra kürtajın haram olduğunu ifade ediyorlar.

Birileri bizim hareketlerimize bakti gördü ve Ruhi bir sex yaptigimizi gören gözetleyen ahmaklar işde SAPIK DEDi:

Ey bize Sapik diyen

“Annene sor “sen doğmadan, senin annenin içine, fiziki baban, senin
sadece fiziki tohumunu koyabilir, ve cocuk kirk günlük veya hadisde
gecen 120 günlük olunca, onun icine ruh koymak icin melek girer diyor,
o melek denen işde, senin birde ruh baban ve ruh tohumunu ruh olarak
girip, ruh tohumunu koyan vardir. sor senin ki kimmiş.” O ruh baban
melek falan degil, işde derlerki bana biri geldi ve bunun ismini
falanca ismi koy dedi dediler deniyor.

“İnsanlığın beklediği Son Kurtarıcı’ya hamile kalan Hz. Amine, diğer
anne adayları gibi sıkıntılar yaşamıyor ve tatlı bir meltem gibi
kendisini kucaklayan rahmet esintileri altında bir hamilelik süreci
geçiriyordu. (R.Haylamaz,2010:1/83)

“Çünkü Abdullah’tan oldu hamile Vakt erişti heftehu eyyam ile” (S.Çelebi-N.Pekolcay, 2005: 74 –75)

“Abdullah’tan Âmine’nin alnına geçmiş olan güzellik nuru, onun alnına
geçti. Âdem zamanından beri evladdan evlada geçen peygamberlik nuru
şimdi sahibini buldu, artık onda karar kıldı.” (A.Cevdet Paşa,1969: 56;
M.M. Bozkurt: 17)

“Hem Muhammed gelmesi oldu yakin Çok alâmetler belirdi gelmeden” (S.Çelebi-N.Pekolcay, 2005: 74 –75)

“Fakat gece rüyamda gördüm: biri gelip ‘Ey Âmine! İyi bilmelisin ki, sen
âlemlerin hayırlısına gebesin. Doğduğu zaman adını ‘Muhammed’ koyasın’
dedi.” (A.Cevdet Paşa,1969: 56; M.M. Bozkurt:17)

“İbni Abbas’ın diliyle Âmine Hatun: ‘Gebeliğimin altıncı ayı geçmişti.
Bir rüya gördüm. Esrarlı bir kimse yanıma gelip, dedi: Ya Âmine! Sen
Âlemlerin hayrına gebesin! Doğurunca ismini ‘Muhammed’ koy ve halini hiç
kimseye açma!”. (N.Fazıl, 2007: 65)

ve yine muhmmed icin dahi “bu senin oglun gibi bir kadri
cemil dünyaya gelmedi” dedi melek ve “onun ismini Muhammed koy dedi”
denmiyormu rivayette ve mevlütte. halbuki o tohumu koyan, Allahin
ruhullah isa gibi, ruh olma makamina cikardigi evliya kulu, ve evliya
kullari, tarafindan ruh olarak yapilan birleşme ile konulur yani. işde o
ruh babaligini insanlara ögretmeye calişıyorum şimdi. ögretmenligim
bu konuda amma, ders bitti artik ben o sinifdan cikdim. şimdi biraz
bunu anlayanlar o ders hakkinda konuşsun praktik yapsin oyalansin,
purposem (Bu hareketleri yapmakdaki amacim gayem ) bu anladinizmi. ne
yapiyor bu? sapıkmı ne? dediniz degilmi! amma hayır sapık falan
degilim. malesef bu dahi bir ders idi anlayan anladi anlamayan geçemez
bu sinifdan bu dersden.

Rabbim, Mehdinin Cemeatine, Mehdi gibi veya isa Ruhullah gibi
olmasalarda, en azindan bir defalik olarak, Ruh babalik makamini ögretip
tatmalarini nasip etsin.

Amiyn

Elfatiha maassalavat.

Kar©glan

Başağaçlı Raşit Tunca

Schrems, 27 Ocak 2015 Salı

Original Kar © glan

Author: Raşit Tunca